4 اردیبهشت 1403 12:23

افزایش ابتلا به عفونت‌های تنفسی در فارس

مطالب مرتبط

آنچه در این مقاله خواهید خواند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در استان فارس با روندی ملایم، افزایشی است.

دکتر سید وحید حسینی شنبه ششم اسفند در ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز گفت: وضعیت مراجعان مراکز تشخیصی و درمانی فارس نشان دهنده افزایش ملایم ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است و این موضوع با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروزی و افزایش آئین‌ها و دورهمی‌ها، نگرانی در مورد وضعیت موارد این بیماری‌ها را بیشتر می‌کند.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر دو شهرستان “خرم بید” و “کوهچنار” در فارس با وضعیت زرد کرونایی مواجه‌اند، بر لزوم افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری های تنفسی تاکید کرد.

حسینی همچنین اعلام کرد که با بستری شدن ۲۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا که در بیمارستان‌های فارس بستری هستند، به ۱۲۱ نفر رسیده است.

او با اشاره به اینکه هفده نفر از این بیماران به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت ویژه هستند، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوت در فارس ثبت شد و تعداد کل فوت شدگان به ۸ هزار و ۱۷۲ نفر افزایش یافت.

رئیس علوم پزشکی شیراز تعداد کل واکسن تزریقی در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه را هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۳۶۸ دُز اعلام و اضافه کرد: از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۲۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۲۱۹ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۳ دُز نوبت سوم و ۱۳۵ هزار و ۸۸۶ دُز یادآور واکسن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پانزده =