سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها گفت: مردمی و ولایی بودن و خصلت فداکاری، ایثار، جان فشانی برای آرمان‌های دینی و انقلابی با روحیه شجاعت و اراده قوی، توانی را به نیروهای سپاه و بسیج  داده که در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی با تمام قدرت ایستادگی نماید و دشمنان را وادار به تسلیم در مقابل قدرت جمهوری اسلامی نمایند.

وی افزود: سپاه علاوه بر وظیفه ذاتی امنیت و دفاع از ایرانی اسلامی، در همه حوزه‌ها از جمله بحث عمران و آبادانی، مسائل‌ فرهنگی و اجتماعی، حوادث و بلایای طبیعی، محرومیت زدایی و..‌. نیز پیشگام بوده و بسیج نیز با وجود تجهیزات اندک خود منشاء خدمات صادقانه زیادی برای کشور به ویژه مناطق محروم بوده است‌.

ساریخانی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های درست و دقیق در توسعه مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت بزرگ سپاه و بسیج در مشارکت و همکاری در زمینه‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و توجه به اولویت‌ها و نیازهای محلی و منطقه‌ای در سازماندهی و شکل دهی امور شهری در قالب طرح و اجرا می‌تواند گام‌های مؤثری در توسعه و پیشرفت شهرها برداشت.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها ادامه داد: با تاکید و سفارش مقام معظم رهبری پیرامون مردمی کردن فعالیت‌ها و هم اندیشی‌ها، بسیج به معنای مردم است و ما می‌توانیم از همکاری و همراهی این ظرفیت بزرگ با مجموعه مدیریت شهری در مباحث عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم‌. از این رو با استفاده از ظرفیت نیروهای سپاه و بسیج، خدمت رسانی عادلانه در مناطق محروم، کم‌برخوردار و حاشیه شهر گسترش خواهد یافت‌.

وی بیان کرد: مشارکت و همکاری سپاه و مدیریت شهری در اقدامات عمرانی، رفاهی و فرهنگی موجب کاهش هزینه‌ها و بالارفتن سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان می‌شود‌‌. رفاه، امنیت، آرامش، زیبایی مبلمان شهری، بهبود فضای زیستی، توسعه سرمایه‌های طبیعی و انسانی، ارتقاء ابعاد زیست محیطی، سهولت در رفت وآمد و رفع نیازهای شهروندان از جمله شاخصه‌هایی است که‌ می‌توان از سپاه و بسیج کمک گرفت‌.

ساریخانی گفت: با توجه به محدودیت زمانی که مدیریت شهری دارد، ضروری است برای رفع مسائل و مشکلات مدیریت شهری و روستایی، همدلی و هم‌افزایی با مدیران ‌و مسئولان در جهت غلبه بر مشکلات در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان، به اولویت‌بندی مسائل و مشکلات مبادرت ورزیم و معیارهای این اولویت‌بندی را نیز مشخص کنیم و تقسیم کار صورت گیرد‌.

این عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: لازمه رسیدن به قله‌های موفقیت و ارائه خدمات مطلوب به مردم و برطرف نمودن مسائل و مشکلات در گرو هماهنگی، همکاری و هم اندیشی کلیه مدیران، مسئولین و به ویژه سپاه و بسیج‌ است که بحمدالله در حال حاضر چه در بعد مدیریتی، نظارتی و چه در بعد اجرایی و عملیاتی از تجارب ارزنده مدیران لایق و کارآمد بهره مند هستیم.

عضو شورای استان فارس تصریح کرد: بخش دولتی و عمومی، باید در نقش حامی و تسهیل کننده امور، سرمایه گذاران را وارد عمل کنند و با حمایت‌های جدی از آن‌ها، به سوی اجرای طرح‌های بزرگ‌تر سوق دهند.

وی جلوگیری از فرار سرمایه‌های مادی و معنوی یک شهر را، دستاورد مهم حمایت مدیران و مسئولان از بخش خصوصی‌ دانست و گفت: ان شاالله با همت و همکاری بخش خصوصی، سپاه و بسیج، دولت،  شورا و شهرداری، رونق و توسعه متوازن شهری رقم خواهد خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =