8 اردیبهشت 1403 10:24

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها و نماینده این شورا در حوزه معادن کشور :

مطالب مرتبط

آنچه در این مقاله خواهید خواند

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها و نماینده این شورا در حوزه معادن کشور :

تقسیم مدیریت شهری صفاشهر به دو ناحیه شهرداری نوید آینده‌ای بهتر برای این شهر است

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها شهر صفاشهر استان فارس را شهری معنوی، فرهنگی، تاریخی، شهری سالم و پایدار، توانمند در صنعت، معدن و کشاورزی، شهری دانشگاهی و علمی، و جذاب، بانشاط برای فعالیت‌ها و جشنواره‌های ورزشی، فرهنگی و هنری خواند و گفت: تقسیم این شهر به دو ناحیه شهرداری نوید آینده‌ای بهتر برای این شهر است.

با بیان اینکه امروزه اولین و مهم‌ترین محدودیت برای حل مسائل و مشکلات روزافزون مدیریت شهری و ناکارآمدی خدمات رسانی، فقدان منابع مالی پایدار و مستمر، نظام ناکارآمد مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه است گفت: این مسئله در نهایت به عدم موفقیت چشم‌اندازهای پیش بینی شده شهری و نارضایتی و گلایه مندی مردم منتهی می‌شود.

وی افزود: شهرداری صفاشهر با دو ناحیه شدن (یک شهردار مرکزی و دو مسئول ناحیه) با آگاهی از نقش موثر برنامه ریزی‌های محلی در توسعه مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت مشارکت و همکاری شهروندان، خیرین و توجه به اولویت‌ها و نیازهای محلی در سازماندهی و شکل دهی امور شهری در قالب طرح و اجرا مدیریت محله، می‌تواند گام مؤثری در توسعه و پیشرفت شهر صفاشهر بردارد.

ساریخانی تصریح کرد: مهمترین شاخص و مزیت ناحیه بندی در شهرداری صفاشهر، برنامه محوری و رقابت پذیری است، نگاه مبتنی بر برنامه محوری، برنامه‌ریزی در سطوح مختلف برای بازه‌های زمانی متفاوت و عملگرایی منجر به ترسیم نقشه راه خدمت رسانی و ارائه برنامه کاری برای آینده می‌شود و در نتیجه کل مجموعه به صورت یکپارچه و همگن در راه رسیدن به اهداف برنامه ریزی تلاش می‌کند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، مدیریت شهری و به معنای خاص شهرداری به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های اجتماعی هنگامی می‌تواند از کارایی و بهره‌وری بیشتری برخوردار باشد که اعتماد شهروندان را به عنوان سرمایه اجتماعی و معنوی کسب کند و از آن در مسیر اهداف سازمانی و توسعه شهری استفاده کند.

وی افزود: مدیریت شهری صفاشهر با شفاف‌سازی‌ و اعتماد سازی می‌تواند روند حمایتی و مشارکتی مردم را در  پروژه‌های عمرانی و رفاهی بیشتر کند، مسئله‌ای که باعث می‌شود خطاهای اداری کمتر دیده شود و قانون‌مداری در همه امور لحاظ شود. در واقع شفافیت همان دریچه نظارت مردمی و عمومی است که در نتیجه می‌توان مسیر محکم موضوع اصل هشتم قانون اساسی، یعنی امربه‌معروف و نهی از منکر را امکان‌پذیر  و میزان خطا و اشتباه علنی را به مسئولان گوشزد کند.

ساریخانی گفت: فرایند پیچیده و مبهم اداری، عدم شفافیت و عدم اطلاع مراجعه‌کننده، منجر به سوءاستفاده کارمند، عدم انضباط و همچنین موجب فساد اداری، کم کاری و تبعض می‌شود. از این رو در مدیریت جدید شهری با دو ناحیه شدن شهرداری صفاشهر‌ می‌توان نقص‌های طراحی شهری را شناسایی و به رفع آن‌ها در نوسازی‌های خود بپردازند؛ بدون شک، طراحی ساختار شهری در آینده بسیار متفاوت با امروز خواهد بود و شهروندان کیفیت زندگی بالاتری را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: ساخت محله‌های سبزتر و امن‌تر و رفاه بیشتر برای همه شهروندان و سرمایه‌گذاری برای ایجاد فضاهای شاد برای بازی کودکان و مکان‌های قابل دسترس خوب و ایدآل برای بانوان و سالمندان است که وضعیت شهر را برای نسل‌های آینده جامعه لذت‌بخش می‌کند. و به آن‌ها خدمات مناسبی ارائه می‌دهد که نیازها و شرایط خاص آن‌ها را برآورده می‌کند

https://www.shoraha.org.ir/news/1402042017041

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =