8 اردیبهشت 1403 14:13

مردم داری، تعامل، تخصص و برنامه محوری گره گشای بسیای از مشکلات مدیریت شهری است

مطالب مرتبط

آنچه در این مقاله خواهید خواند

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه مشارکت، مشورت، تعامل و تشکیل جلسات محله‌ای با مردم و اخلاق مداری و مردم داری می‌تواند در شناسایی و رفع چالش‌ها و مشکلات شهر برای رسیدن به اهداف والایی که مدیریت شهری در نظر دارد کمک کند.

وی افزود: مردم در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری، نقش و اهمیت بسزایی دارند و هرجا حضور شهروندان و مشارکت آن‌ها در تصمیمات مدیریت شهری بیشتر شده، میزان رضایتمندی شهروندان و موفقیت مدیران در اجرای پروژه‌ها افزایش یافته است.

ساریخانی تصریح کرد: با فراهم کردن بسترهای مشارکت مردم با افزایش سطح فرهنگ و تحصیلات آن‌ها می‌توان شاهد حضور فعال ساکنین شهر، نخبگان و معتمدین در مدیریت شهری بود. مشارکت مردم در به نتیجه رساندن پروژه‌های عمرانی، رفاهی اهمیت بسزایی دارد و این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

نماینده شورای عالی استان‌ها در حوزه معادن کشور تصریح کرد: بسیاری از افراد و نیروها در اجرای یک پروژه عمرانی دخیل هستند. بنابراین روند تصمیم‌گیری و پیاده‌سازی یک طرح و اجرای آن زمان‌بر است و در مدت زمان کوتاهی اجرای آن ممکن نیست.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: مردم باید در جریان برنامه‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی و رفاهی شهر قرار گیرند، این حق ساکنین شهر و مردم است تا از عملکرد و طرح و اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اطلاع داشته باشند. عملکرد خوب روابط عمومی و رسانه مدیریت شهری می‌تواند با اطلاع رسانی درست از طرح و اجرای پروژه‌های عمرانی، رفاهی و شفاف سازی در امور شهری، مردم را به برنامه‌ریزی مدیریت شهری خوش بین کند.

ساریخانی تصریح کرد: در کل با شفاف‌سازی‌ و اعتماد سازی می‌توان روند حمایتی و مشارکتی مردم را در پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی بیشتر کرد. مسئله‌ای که باعث می‌شود خطاهای اداری کمتر شود. مدیریت شهری باید مطالبات به حق و قانونی مردم و گروه‌های مختلف را پس از بررسی، مطالعه و پیگیری آن را اجرایی کند.

وی ادامه داد: عدم هماهنگی‌ بین بخش‌ها و سیستم‌های مدیریتی، عدم استفاده از نظرات نخبگان و شهروندان و اعمال سلایق مدیریتی در طرح‌های توسعه محلی، همینطور ناپایداری درآمدی مدیریت شهری و انجام برخی اقدامات عمرانی مغایر با طرح‌های مصوب توسعه مدیریت شهری از مشکلاتی بوده که نظام برنامه‌ریزی شهری ما با آن دست به گریبان است.‌

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: استفاده از نیروهای متخصص، با ایمان، مردم دار و با تجربه در بدنه و تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف دارد و بی‌توجهی به شایسته سالاری و تخصص‌گرایی، چالش‌های فراوانی را در اجرای مصوبات و امور عمرانی و رفاهی مدیریت شهری به‌ وجود می‌آورد.

وی افزود: عمر مسئولیت کوتاه و زمان خدمت به مردم محدود است. پس باید برای استفاده بهینه از زمان و سرمایه‌ها تلاش جهادی نمود تا ثمره کارهای ما نتیجه بخش و مورد رضایت مردم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 12 =